jag är så opasslig


idag missade jag bussen TVÅ gånger. samma buss.

jag sprang tidigt i morse ,tio minuter efter uppstigning, utan frukost, mitt snabbaste först till busshållplats nr 1. såg rumpan på bussen. sprang då ännu snabbare över hela klostergården och ut på andra sidan stora vägen för att hinna ifatt den vid hållplats nr 2 efter en liten omväg den tar där. borde vara helt möjligt. såg den komma. förstod att jag hade behövt kanske åtta sekunder till för att föregå den. såg busschaffisen, i ögonen, sprang bedjande mot honom. förgäves.

"alltså vi har inte regler för intet" resonerade han antagligen.

fick springa tillbaka till huset, hämta cykeln och cykla som en cyklomaniac till skolan.

och kom i tid!


kräktes, inte.
men bra nära.

Kommentarer
Postat av: Lillebror

Om man ändå varit en liten fluga på väggen.. :D

2009-12-09 @ 23:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback