Mohedagig



även om det kommer att bli en hel del musik för mig framöver, bredvid journalistiken nu i höst, med inspelning av den nya skivan och diverse andra sångpålägg på bandets produktioner, så var det antaligen den  här sommarens sista gig i går.

i Moheda, med Jessica Andersson.

trodde vi.

när hon på morgonen visade sig vara sjuk var läget, minst sagt, lite krisigt. när allt senare orndade sig och fantastiska Pernilla Wahlgren tog bilen från Hofors där hon för tillfället befann sig, blev läget ett annat.

kul! och stressat!

åtta nya låtar att repa in för hela bandet på sisådär en två tre timmar och sällan har vi väl pressat in en repertoar med så små marginaler. och sällan har det väl gått så bra.

Det är nåt med Pernilla Wahlgren. som ett litet glitter av piccadilly circus över hela denna lilla människa. och om vi möjligen gjorde världshistriens mest kaotiska genrep, så blev spelningen motsatsen. publiken, vädret, stämningen och allt annat  fick håren på mina armara att ställa sig rakt upp när hon sjöng. utan pudelfrissa nu, men fortfarande samma svindlande affärer.

jag vaknar idag efter ett helt surrealistiskt dygn, framåt lunch med höger öra fortfarande mer eller mindre ur funktionn. ljudnivån på den alldeles för trånga scenen igår var inte okej.  fast i sammanhanget, med en vecka ledigt nu, med Lund och allt det nya framför mig. med Pernilla och Janne och Charlotte och Shirley och Markus och alla de andra musikäventyren den här sommaren bakom mig,

kan man inte vara annat än lycklig.



bild lånad från
pernillas blogg

Kommentarer
Postat av: Minna

NI var otroliga igår :)

Proffsigt att lyckas göra ngt på så kort tid tillsammans med pernilla.

ps:Jon är min bas lärare ;)

Postat av: Maja-Stina

Härligt att läsa hörru! :)

2009-08-23 @ 21:56:09
URL: http://www.majastina.driftig.nu
Postat av: Annie L

Hej stjärnan!

Grattis till allt. Till journalistutbildning, till lägenhet och till att du får sjunga med de stora. Snart är du där med! Bland de stora alltså(om du nu inte redan är där)



Hör av dig om du blir sugen på Växjö, hos mig finns det alltid sovplats. Lycka till i Skånelandet.



Kram



2009-08-25 @ 14:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback