påsken! - en följetång.



pjuh. nu har man landat lite.
höll på att glömma att en chef ville bjuda mig på flott lunch idag, vilket ju måste innebära att jag inte är helt med ännu. påsken, var nämnligen helt fab. vi träffade och gjorde nästan allt man ska göra på en påsk. först ut var höör och svärföräldrar och köttbullerullning och prinskorvsklippning och stor och fin middag med stor och fin släkt.





och dan efter for vi på roadtrip runt skånes östkust och kollade in konst. hur härligt som helst. sol och fina tavlor och rökt fisk och två bilar fulla med vänner kan nästan inte gå fel. och det gjorde det inte heller. vi träffade på köpet peter wahlbeck som bjöd oss på fest och carolina gynnings morsa, som inte bjöd oss på nånting men som ju ändå är guilty by association.

efter att vi fått kropparna helt fyllda med konst och kultur drog vi vidare till malmö och fler vänner och fler köttbullar och en ännu större brakmiddag och en ännu större fest.



och så blev det natt och så bev det morgon och så somnade vi och vaknade snart igen och for upp för att åka hem till växjö och träffa inga mindre än mina föräldrar, som bjöd på vin och käk och fick väl rätt så rejält med pisk i filmvetenskapsspelet. och morgonen efter såg de så här fina ut:



inte glömma dagens outfit:



dan efterslöt även emil och sofia upp. i brist på endast lilla adi gled vi runt i gasset och såg allmänt fräcka ut och käkade årets fränaste glassar som kostade en förmögenhet och som smakade ungefär därefter.

när alla släktingar åkt hem var det då dags för nästa galej, som var en grilltillställning kobinerat med fina johannas födelsedagsfirande. ett litet uppsamlingsheat kan man säga, med de vänner som ännu inte hunnits prickas in denna rafflande påskhelg.

sedan for jag till alvesta för att repa med några andra coola killar och när jag kom hem mitt i natten stukade tobbe foten. jag akutlindade med sjal. blev sådär.




men utöver det, har det varit lugnt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meh, varför har ingen sagt nått om den här familjeträffen där borta i växjö?



Jag satt ju här och hade dö trist hela helgen..

2009-04-14 @ 19:08:24
Postat av: Lillebror

Meh, varför har ingen sagt nått om den här familjeträffen där borta i växjö?



Jag satt ju här och hade dö trist hela helgen..

2009-04-14 @ 19:08:57
Postat av: Pappa

Mysig snabbtitt, tack.

Skit ock, en duk på foten.

Fin, men ser han inte lite tilltufsad ut i förkläde.

Åhh Adam, vi frågade ju om du skulle hem, eller om det fanns andra planer.

2009-04-14 @ 22:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback