men hej!

vad gör ni?

jag var borta/hemma i helgen och gick på manskörsgala och mådde bra. dansade och log och sjöng och kramades hårt och  mjukt med alla de fina runtom. men så nu är jag tillbaka och virrar loss i den här verkligheten igen. det är gott, även om jag inte riktigt greppar allt som händer.
 
igår var jag på uppföljningsmöte på länsstyrelsen med integrationsdirektören och hennes praktikant för att få domen om uppsatsen och framtiden. och jag var orolig. nervös. för något så idiotiskt som att inte vara bra nog. också jag måste släppa taget om det där. också jag måste bestämma mig för, som dileva sa, att hur det är blir här så är det ok. och direktören sa väl ungefär det vi alla vill höra för tillfället. det kommer att finnas plats för dig om du vill ha den. 

fast i mitt  lilla huvud, blev det bara ännu ett ställningstagande i raddan. ännu ett vägväljande. och så den brännande frågan om skillnaden mellan smicker och vilja.

så jag låter det ligga till i maj och försöker istället ta itu med den här veckan. min tanke är att välja varje vecka, helst livet ut. vill jag fortsä'tta så här, den här veckan? japp. okej. jo men då kör vi.

jag har tillexempel fått fina uppdraget att skriva åt drivhusets rikstidning, jag ska spela in fler låtar med staffan i alvesta, fler låtar med producentpatrik, starta nytt projekt med gubbarna på växjö kommun, planera skånepåsktrippen och ikväll mina damer damer och herrar,

ikväll ska jag fotas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback