jag bokar tågbiljetter


NU ÄR DET SÅ HÄR

att jag är jävligt trött på sj. jag är så trött på sj att jag funderar på att arrangera någon typ av terroristattack mot detta det vidrigaste av företag.

de har låg standard, otrevlig personal, sjukt dålig service, om det för omväxlings skull går ett tåg så håller det inte tiden, och de är så in i helvetes dyra. och så lurar de sina kunder. varje dag. året om.

jag bokar biljetter från borås till växjö. som kostar 130 spänn. för att ta mig till borås från herrljunga med tåg får jag betala 41. hade jag köpt samma resa i paket, på det som sj kallar "lägsta möjliga pris" hade jag betalat 324. här kan man bli arg. men jag spar mig.

för jag ska boka olika resor och det här gör att det tar lite tid. rätt mycket tid. jag ska till lund och tobbe ska till växjö och eftersom vi tjänar på att betala i uppdelade separata resor och hemsidan inte är direkt byggd för att användas, så tar det lite mer tid.

jag bokar. allt funkar. dosor och mailadresser banker och allt det där. jag andas ut och väntar på mitt kvitto.

just det ja.

då är det tekniskt fel.
jag blir helt överjävligt arg och grämer mig inför att göra allt igen.
då får jag ett mail.

en bekräftelse från paynova att min betalning gått igenom.

men sj?
njet.
nada.


jag har alltså ingen kod, ingen bekräftelse på att jag köpt någonting alls. en hänvisan till tekniskt fel och en länk till startsidan, c'est tout.

ok.
jag ringer sj.

...


jag får trycka på åtta olika knappar för att ens komma till kön där högsta vinsten är en telefonist.

klarade mig ända till plats 36.
och så dog batteriet.

men jag är lugn.
de besvarar mitt samtal så snart de kan!

jag har tio kronor kvar på kortet.
vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Lena M

jag har varit med om exakt samma sak. Fick vänta hur länge som helst innan dom kunde ge mig koden. Tekniskt fel kallas det nog bara...jag tror att sidan är kass helt enkelt. Mycket störande. Hoppas det löser sig för dig ändå. Kram

2009-04-29 @ 17:17:24
Postat av: Hanna

Jag är med på en bojkott mot SJ alla gånger! Dessutom måste man ju betala extra om man vill ha ngnstans att sitta. Fint tänkt där!

Så vet du när du kommer på sön nu då?



Happy valborg på dig



Kram kram /H


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback