im in the band!



hörrni jag har blivit medlem i ett band! eller till och med två, men det kan vi snacka om senare.  jag kan nämligen inte helt uttrycka min glädje inför detta fina att få vara med i bandet.

imorgon ska jag och grabbarna i Langs soul unit, som det här bandet heter, spela på harrys i växjö. jag är väldigt färsk, kan man säga. jag mår som ett barn i godisbutik där i stora replokalen mitt emellan trummorna och högtalaren invid min egen mick. min egen lilla plats. mitt i smeten bland fem coola killar som är så väldigt mycket musiker man kan bli. det är liksom deras jobb. de jobbar med musik. varje dag. jämt. de åker sverige runt och spelar och de skriver och de petar i studios och de lär andra vad de kan och jag blir alldeles till mig av att det är det här de lever på.

så när de slänger sig med sitt musikersnack får jag spela cool och försöka låtsas att jag är med. min vanliga strategi. igår på repet tillexempel när vi halv ett på natten skulle bestämma tid för nästa rep, som är ikväll, funderade de lite och så sa sen någon att  "tjaa.. ska vi säga att vi möts här i alvesta vid typ.. nio?"

och så tyckte alla att det var en ypperlig tid att börja repa på.
ett rep som troligen kommer ta över fyra timmar.

jo men det kanske är musik man ska hålla på med ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback