be cool stay in school.

skolan är roligast. det är den. ledarskap och motivation är vad man ska syssla med. få folk att vilja igen. då kan det hända grejjer. folk kan börja tycka om sitt jobb. tycka om möten. tycka om statistik eller till och med tycka om varandra. det gillar jag. åh vad jag gillar det här.

en annan sak jag gillar är att det är den tjugofjärde. livet börjar om. rullar igen, i åtminstone två veckor till. och häromdan gjorde jag min första riktiga budget! alltså nu snackar vi badass-budget. inkomstkalkyl och utgiftsplanering och sparmarginaler för april maj juni juli augusti. vilken tjej jag är.

och nu ska jag på personligt utvecklingsmöte. baaa. lite pirrigt. jag ska få reda på exakt hur olaglig jag egentligen är när jag är ute och sjunger och inte har ett företag utan bara får cashen rätt in och i bästa fall betalar skatten sen. och hur vi gör nåt åt det. kan man blanda? ne? jag vet inte.  

i övrigt se nyckelorden:
vårkär, hemlängtan, papparådsbehov, världsnyfikenhet, rosé och helahelgengplugg.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Fick frågan på jobbet idag igen, hon skall väl bli journalist, din dotter?

- Jaså, är det en krönika i tidningen igen.

- Ja, och hon skriver så bra, och om bra saker.

Läste krönikan på nätet nu och inser att den var i frågarens smak, (särskilt det om 10 kr/tim).



Inser att du som vanligt har rätt men hualigen för nya kreativa krav, med ålderns rätt vill jag slippa. Skönt att nya generationer tågar in och tar över.

Jag vill från och med nu endast utveckla:

familjesammankomster, manskörssamvaro, mina sommarmusikfestivalsbesök, min ölmage, kromet på Yamahan, Rånäs, varma resmål, kaffedrickande .... typ.

2009-04-24 @ 14:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback