when pianos try to be guitars


Okej, gott folk, håll i er,
den här jorden snurrar fort.


sen sist har jag gjort hundra saker.
tillexempel
varit på möten, städat, lärt mig mycket om databaser,  vältrat mig lite i tori amos, sumobrottats, stängt in mig med femton tjejer, litervis med vin och tacopaj på 28 kvadrat och skrattat mina lugnor ut och in.


sen har jag sett på supernanny och gråtit så min pojkvän fick laga gladkebab och pussa tårarna och så har jag fått klartecken om att skriva c-uppsatsen på riktigt, som i sitta på ett kommunkontor, som i skriva på uppdrag,
som i göra nytta.

äntligen

och så strålade jag lite mot jorden igen ända tills jag fick uppdraget av tidningen att skriva om min gamla klasskamrat som jag verkligen inte vill skriva om. ibland får man inse att inte ens det naiva i mig överlever allt. inse att övertygelser är för dyra för mig och att du kan inte sälja det som inte är ditt.


bom schackalack - nej tack, sa jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback