mackan


näe jag skulle kolla filmen förut så kom jag helt av mig. två och en halv timme senare kom jag på att jag hade börjat laga makrillmackor. så där stod dem nu ovanpå ugnen, med makrillen alldeles intorkad och brödet krispigt i kanterna. nästan lite ugnsbakad, fast jag aldrig gjorde klart dem och ställde in.

vanliga människor hade såklart slängt, men där står man i sina sloggitrosor och tänker att vem är väl jag att klaga. så jag slevar ut min vitlökssås, mina ananasbitar och jag pepprar och saltar för glatta livet.

nu sprider sig den förtrollande doften av varm makrill i tomatsås utifrån köket. det här är världens godaste macka. alltså jag skojar inte. ofta tänker jag att jag är en idiot som inte tjänat pengar på en sån här pangidé.

vet ni förresten att jag är allergisk mot fisk. det vet ni va? det är därför de är så sjukt gott. så är det. med allt.
nu vet ni det med.


nu:

thirteen days!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Var det inte potatis du var allergisk mot har jag för mig?

2008-09-15 @ 21:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback