here we go again!



idag började jag skolan. sjukt härligt med politisk analys, på engelska. jag kan dock inte uttala ordet analysis. alltid blir det fel.  ändå tycker jag på allvar att det ska bli en mycket trevlig upplevelse, det här.

en lustig känsla spred sig när jag såg alla ministatsvetarna idag, avsevärt reducerade. inte ens hälften är kvar. och jag insåg snart att man var tvungen att ha klarat alla delmoment i de två tidigare kurserna utan prickar för att vara kvalificerad. elitism i sin  kanske vidrigaste form, att utesluta folk från att faktiskt utveckla sig därför att de inte utvecklat sig. och så det lilla äckliga självgoda i oss som were the last ones standing.

 jag, som kom bara en timme försent idag, men hann med allt.

det man inte har i huvudet får man ha i benen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback