NU ÄR DET ALLVAR



HALLÅ!
jag är arg! skitarg nu. rasande arg är jag.




två saker!

1. vi har börjat läsa statistik igen. jag klarar det inte. jag är bara inte en som är gjort för statistik. jag gillar ju inte ens fakta. jag gillar känslor. och lärarna lurar mig! de vill få mig att känna mig som en sopa.

fast jag lurar dem tillbaka att jag fattar och frågar uppenbart smarta saker i stil med "så du menar att b-värdet här som är regressionskoefficienten är samma som riktningkoefficienten i en nominalskala?" och så skiner de upp och säger JA! PRECIS SÅ! fast jag fattar inte varför det är så och de fattar inte varför jag frågar det.
alla förlorar.

2. jag har fått mitt livs första underkänt. fast då luras dem igen och säger att det är bara en komplettering när det faktiskt är ett fett jävla IG, det är vad det är. eller F som de kallar det nu, luringarna. samma sorts människor som kallar städare för hygientekniker.

men det värsta är inte att jag helt plötligt spelar i b-ligan utan lärarens förklaring till det (minns ni han som höll på att dö?) han sa att min text är för retoriskt korrekt, i samma mening som han sa att den är för politiskt provocerande. vilket när vi diskuterar statsvetenskap, är två motsatsord. 

så jag fortsatte med min retoriska korrekthet och frågade vad i hela helvete han menade att jag skulle ändra på och fick till svar att han varit så trött när han rättat och att nästan ingen blir underkänd på sin komplettering ändå. plus att han inte skulle berätta för nån att han underkänt oss, utan att det i slutändan kommer se helt ut som om vi fått godänt på lika villkor som alla andra. 

och när jag verkligen trodde han var på väg att dra sin sista suck så avslutade han

"ge bara din baby, lite mat"

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jesus! Jag ser det. Det är ju så att man blir lite rädd här.. Ge babyn mat? Que? Sa han så? Tokigt.

Postat av: Lillebror

Oj, så du är mänsklig ändå?



Ser man på, ser man på.

2008-10-23 @ 18:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback