grow tall, sugarcane


den första snön faller över växjö och jag sitter här med ett dåligt immunförsvar, en säck clementiner och våta ögon.

det är vinter igen. den är lika vacker och hänsynlös som jag minns den. det kommer att gå det här, vi kommer klara oss, vänner. vi köper större halsdukar om det krävs. håller varandras kroppar tätare om vi måste.
vi kommer klara oss, mina vänner, det är lugnt.

det händer att jag somnar i hans famn framför tvn. det händer att han väcker mig och säger sara vakna, du kommer vilja se det här. min kille vet nämnligen exakt vad jag gillar.

han vet de exakta proportionerna som kännetecknar ett par riktigt fina klackar, han vet de exakta skillnaderna på varenda makrill-i-tomat-sås-märke i hela världen och även om han aldrig skulle lyssna på det själv, vet han samma sekund han hör en låt om jag kommer sitta en timma senare med den på repeat och ögonen fyllda till bredden.

och så var det igår  med den lilla mörkhåriga tjejen vid den gigantiska flygeln hos jay leno. hon kommer från australien och har gjort en av årets kanske bästa skivor.





jag råder er att lyssna, iallafall lite.
missy higgins

Kommentarer
Postat av: Hanna

What? Är det snö i Växjö? Oj, då får jag ta med mig bävernylonoverallen! Ohh, no då är säkert tåget försenat. Vi hörs sen du. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback