hur länge klarar du med dig själv, kompis?


nu är jag sådär i funderartagen igen. navid modiri skulle vara tyst på en gård i östergötland i tio dagar men fick åka hem med nervsammanbrott efter fyra. man åker dit och håller käften. mediterar mellan 04.00 och 22.00. funderar över saker. fokuserar. 

jag läser hans berättelse idag om hur han höll på att bli tokig. eller blev det. och om att det är en vanlig reaktion där.  att utan socialt sammanhang så bryter vi fysiskt ihop.

sen tänker jag på annat. på en krönika som jag kom på igår när jag stod i duschen. hur den ska sluta. det är alltid mitt problem. som den dramaqueen jag är pallar jag inte med avsked. separationsångest nej nej tack.

på tal om det separationen har jag lyssnat och lyssnat på nästa låt ni ska snart skullle få höra. min schlagerballad. det har under alla dagar varit min favorit, tills vi spelade in den slutgiltiga sången och jag nu inser att den är skit. jag är skitdålig. jag låter som om jag vill göra allt annat än att sjunga den. min schlagerballad. därför har jag n bönat och bett om att få lägga om den.  nu får jag skärpa mig och så ska ni får höra sen.

fan jag kan inte släppa det
att bara vara tyst. bara med sig själv. inga sociala roller inget tack för maten inget hålla upp dörren inget låtsasartighetsskratt. bara vara med sig själv. no mobil, no internet, no music, no nothing. utom räckhåll.
att det kan få oss att flippa totalt. att det antingen helar oss från grunden och blir ett andhål ut mot friheten eller fullkomligt förgör oss. just det att släppa taget. släppa fram allt och släppa ut allt. jag funderar på vad som skulle sippra ur mina porer om jag lät det, om nån tog bort allt det som håller det tillbaka.

jag frågade min kille om han trodde att jag skulle klara att vara tyst i tio dagar.

testa tio minuter, sa han.


läs navids historia
här

Kommentarer
Postat av: faster malin

fnissar gott åt Tobbes svar här,tror det skulle funka faktiskt.får du inga intryck kan du ju inte behöva ge några uttryck eller? kram på dig

2008-05-28 @ 18:43:49
Postat av: malin lundström

hej babe. lyssnar på http://www.youtube.com/watch?v=wmKXsFf3bHw har en känsla av att den spelades när vi va i smögen första gången. well, jag ville mest bara säga att jag saknar dej och jullsan. kom hem, till mej!!! massa kramar :)

2008-05-28 @ 21:27:07
Postat av: emelie

jag hade nog kunnat tänka mej att testa på något sånt där. hade varit en intressant & jävligt märklig upplevelse. hah, minst sagt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback