första maj va



hur gick det nu då igår, var det härligt?
nu är det iallafall vår och det känns ju skönt att fått det överstökat.

jag pluggar vidare som den suckern jag är. alltid lika liten i dessa dagar. det är ett ohälsosamt myndighetsutövande de sysslar med, lärarna. man kan ju inte annat än göra vad de säger åt en, hur fel de än har. fast är det nån dag man skulle demonstrerat så är det väl i och för sig idag.

hursomhelst så firar jag den här torsdagen med en ny röd tröja. det är så svårt med politik tycker jag. svårt med höger och vänster och vad man egentligen tycker. och det blir bara svårare ju mer man lär sig. har ni koll på det där, vart ni står? ju närmre jag kommer blir det allt mer trivialt med partier. jag funderar på det en del, och frågar mig om det är en slump att 90 procent av proffessorerna i statsvetenskap är sossar. de borde ju veta tänker jag först, men sen skapar den goda källkritikern i mig blixtsnabbt en stimuli-respons-tabell

blir man sosse för att man läst politik hela sitt liv
eller läser man politik hela sitt liv därför att man är sosse

?

sen är de ju 80 procent män oxå. och det är ju svårare att förklara kanske.

Kommentarer
Postat av: emma

den där tanken har slagit mig många gånger med. hur det kommer sig att 90(95% skulle jag vilja påstå) av proffesorer på samhällsvetenskapliga utbildningar är sossar, eller vänster.. för det är ju verkligen så. jag tycker att det är fint. det ger mig hopp. att de som vet hur skiten fungerar ändå tror på en möjlig framtid som är mer lika för alla. så tänker jag. men det är ju olika det också. och jag tror (hoppas) att man blir sosse för att man läst politik hela sitt liv. (men den andra teorin känns också jävligt rimlig.

Postat av: Pappa

Åhhh, vad det var härligt, sköna maj är välkomnad, och allt gick enligt plan. Sång och skratt hela dagen, massor av glada människor, god mat, och en abborreluring som spårar ur totalt framåt natten, så underbart. Finns inget ytterligare att tillägga en sån dag, jo... en duktig tjej i ny röd tröja. Duuu saknades!

Skönt att du inte fastnat i V/H, finns inte bara en sanning för er unga, som det gjort för oss. Vet att du ändå aldrig kommer tappa din känsla för solidaritet och rättvisa, den är fundamentet till alla övriga uppfattningar.

2008-05-01 @ 19:15:12
Postat av: jennie

Ja, det var härligt, träffade som vanligt halva släkten på haraberget och det är såå mysigt! Känns som man har sin valborg säkrad de kommande trettio åren i alla fall....traditioner är bra, det mår man bra av! Känns fint när min man står där i kören med farfars gamla mössa på sig. Han köpte på 40-talet och i den står det erik petterssons affär typ, herrljunga, telefon nr 17...
Sen är det ju härligt att se sin far, sin farbröder, sin morbror i kusin i kören.
Vi har sedan lunchtid besök i Lerum av Jenz syster Ewa och hennes tjejer Julia och Clara. Idag har vi bakt muffins och spelat krocket, imorgon blir det universeum. Ska bli kul att se om hajarna har växt sedan jag var där senast på min 25-årsdag!
Vore kul att träffas dig snart, hoppas allt går bra med tentor och annat!
Kram på dig! Jennie

2008-05-01 @ 22:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback