fina fina tisdagen



eftersom jag alltid gör som min faster säger är det bättre nu. eftersom det alltid blir det, bättre. eftersom man lär sig. min pappa säger släpp och låt det kännas som det känns. jag säger okej och gör det. lägger mig platt ner igen. som man måste.

det är en strålande dag. jag är på ett så gott humör ska ni veta. studion är mitt hem de här dagarna. först pluggar jag alldeles för tidigt och sen sjunger jag mig blå där inne minst nio timmar om dagen. patrik säger testa du lite hur som helst här. sjung fritt säger han och idag erkände han för första gången att han har sparat alla mina allra fulaste påhitt på ett ställe. där lyssnar han ibland och ler hjärtligt för sig själv åt mina tuppar och stakningar och påhittetexter. och om det är så, att de gör honom glad, så är det fint ändå. 

imorgon är jag ledig från inspelningen. då ska det komma en massa stråkar och några nya trumslagare och så ska det spelas in i arton timmar. på torsdag kommer de tre körtjejerna. i helgen kommer nån med en flygel. patrik säger olika namn på takter och mickar och strängar om gitarren och trycker på miljoner knappar och håller i alla sladdar och ringer till basisten och sjunger stämmor med mig. allt har han ordning på samtidigt. 
det är hans lilla barn det här och vi gör vårt bästa för att hålla det vid liv.

det är så fint att få vara med
få vara med på den här
fina fina tisdagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback