dialoger



okej, jag är på ett strålande humor helt plötsligt. bam sa det i min kropp. så vi går på den känslan nu.

jag har fundera på det här länge, på er, i en strikt osjälvisk mening.
är ni okej? om vi skulle skippa era vackra ord om mig för ett slag, vad gör ni?
hur går den här våren, för er? 

vi är ett och samma, det är vi. vi är samma ledsna. samma lyckliga. jag hoppas det. eller tror. åtminstone är det där i jag tar min början.

jag önskar att det jag känner är ungefär som det ni funderar på på kvällarna. jag antar att ni har vett nog att skippa en del av mina överanalyserande/femåriga bitar, men att de fjärilarna som virvlar i mig finns också i er, stundtals.

så nu bara jag undrar över er. skit i namnet om det är ett problem. jag söker inte delkarationen om vem som är här eller inte. men nu är ni bara siffror i ett diagram och gud vet vad jag tycker om det. människor i sifferform. berätta lite istället om ur det känns för dig. om var du är. vad du gör där. vilken färg livet har nu, för dig. 

jag niger, sträcker ut en liten hand full med makrilleksem och säger välkommen.  

Kommentarer
Postat av: emma

du är så fin sara. du lyckas alltid! tack för kommentaren, den gjorde mig lite mer pepp. nu skriver jag inledning för fulla muggar. DU inspirerar! kram på dig!

Postat av: pappa

Lite tunn hemvända den här gången, tar på mig det.
Mycket snurrar, många bollar. Otäckt tomt blått rum direkt efter mc-turen, brukar annars ta några dagar där man kan leva på ångorna.

Annars är färgen blågrön, som en karibisk strand 50 meter ut från brynet där flockvis av sjöstjärnor latar sig i gasset.

Mamma packar det sista nu, jag är såklart klar sedan länge. Allt får plats, hur lätt som helst, bara shorts och tunna t-tröjor.

Håll upp med makrillen ett tag, ring lillebrorsan då och då, och mig någon gång, (20 spänn/minuten!).

Yyyaaahhoooo, imorgon bär det iväg, fy så ända in i hel.... också. Håll ställningarna, och gör ingenting jag inte skulle gjort.

Vi ses om ett tag, gumman.

2008-05-15 @ 22:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback