röd är en kärleksfärg eller hur



det var meningen att den här dan skulle bli lika effektiv som igår. jag försöker så hårt dessa dagar. sviktande resultat.

igår gick jag upp halv sju och var asglad över mig själv. log överlägset mot mitt fjuniga nylle i spegeln, den här dan tar vi hem.

sen gick jag på föreläsning och var så het att jag typ brändes. slängde mig med ord som kausala samband, kognitiva strukturscheman. hade glasögonen på, självfallet. skulle i vilken sekund som helst kunnat fylla i några blanketter. hög trovärdighet på mig där.

sen gick jag hem till min kille väckte honom med kaffe på sängen och lagade mat och såg snygg ut. skitgod mat oxå. jag hade honom så att säga, på kniven. 

efter att jag vinkade av honom till jobbet med en snygg scarf sådär som de gör i de gamla filmerna tog jag en powerwalk runt växjösjön klass: lång. sol och motion. hur hurtig är inte jag?

pluggade vidare sen om politiskt beteende på fackengelska, plockade lite med min vårstädade lägenhet. pratade med blommorna. tog en sväng till studion och la lite demosång på den fjärde låten på den nya demon och sen gick jag direkt till yogan.

jag tycker det låter som en sjukt modern människa. jäkligt cool.

idag tänkte jag att det var liskom , min nya stil.
men så blir jag återigen påminnd om vem jag är.

försov mig.
dundrade in till de andra ministatsvetarna mitt i allt. hade fel block med mig. fick göra en pudel och erkänna. en timme sen och nyvaken. fattade såklart absolut ingenting, en ung moderatkille i för tajt skjorta utklassade mig i diskusisonen om nåt som heter postmodernismen. ah, fjantmodernismen.

lurade sen min kille att jag skulle bjuda honom på mat. somnade istället på hans soffa så vi inte hann. jag menade väl men han fick akutäta värmepizza. skulle klippa hans hår oxå, han har en sån apparat man rakar med. går på fem minuter sa jag men det gick väl sådär. vi gjorde inte slut. tur.

såg skylten med NYA RÖR, SÄNK SOLTIDEN utanför solariet. 
kände mig fortfarande cool så jag drämde till med arton minuter.

nu kan jag inte röra mig. ser ut som en liten fluffig rosa gris som bara en mor kan älska. seriöst, jag är så bränd. ao. har fått ställa in allt ikväll, jag kan ju inte ha kläder på mig. skulle pluggat på bibblan, fikat med von essen och gått på ett mördarstyrkepass.


idag tänker jag på igår och det gamla ordspråket
en gång är ingen gång

Kommentarer
Postat av: emma

hej sara! det låter som att vi är rätt lika när det gäller det där med hur våra dagar ser ut. jag lyckas också alltid tro att bara för jag va duktig igår så kommer jag lyckas nästa dag också. så funkar det dessvärre inte. börjar inse att mina effektiva dagar mer är undantagsdagar...
synd att du inte "vann" debatten om postmodernismen. det är vad jag sitter och läser om hela dagarna nu. har du några schyssta argument för eller emot så skriv gärna! har debatt om 3 veckor!
ta det lugnt i solen. kram!

Postat av: Annelie Östan Riise

Byt bort "en gång....." Ta istället min bästa, "Ibland glimmar jag/det till" Tycker man om såna där uppe kl tidigt hinner med allt och så, så blir den dagen ett litet guld att tänka på när man har en baaah dag. Sen om du sovit lite när du skulle gjort annat spelar ingen roll vi gillar dig stenhårt ändå. kram

2008-03-05 @ 21:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback