vi skulle bada!




ja jisses, vilken semester jag har. det är annat det, än att gå upp halv sju och skita tjugo över tio.

nu ska jag berätta att vi var på utflykt igår. ännu ett litet äventyr.


jag och min vän johanna råkar ha typ gift oss med två bästisar. två bästisar som ser likadana ut och som pratar likadant och som i övrigt faktiskt också är rätt lika. en är lite längre bara och han är min. jag och hon har semester nu och de jobbar och det är ju härligt redan där. nu hade vi blivit mycket sugna på att bada, och i förväg provat ut ett rätt snyggt ställe på fredagen medan de arbetade, men när det väl skulle genomföras dagen efter, hade de såklart andra ideer.

tror ni inte att de hade "sett" en sjö, för några år sen, bakom skogen?
en jättebra sjö.

nu var det den eller ingen sjö som gällde. så dit började vi vandra, till sjön bakom skogen. den visade sig såklart vara bortom två bostadsområden, bortom två skogar och två vägar. det krävdes en liten expedition genom snår och över fält, det var en rafflande kamp mot gassande värme, flygfän och arga små skavsår. men allt jämt, där var den sen. 

södra bergundasjön


den var helt fantastiskt där den låg, så stilla och fin. och efter att jag frågat en tant med hund och hon sagt åt mig att det var en skitig gammal sjö, men att visst, en del badade ändå och iallafall pekat ut det bästa stället, var lördagen en fröjd.

vi badade och vi höll huvudena mestadels över vattnet och vi skrattade vårt högsta. helt ensamma var vi där, i en liten glänta vid södra bergundasjön. fyra stycken kära, varm sol och kall öl.

på expedition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback