äesh


angående ekonomi så är det ett lurigt kapitel i mitt liv. ett ständigt problem då jag har hundra småjobb men inte en spänn, och som den goda studenten jag är har jag full koll på hur ekvationen om de två flödena som ska antingen ökas eller minskas för en mer stabil situation fungerar. 

det ena är att se över sina utgifter. jag funderar därför såklart på ett jobb till.

två gånger i mitt liv har jag haft det rätt flott med dollars. två gånger rätt nyss.
en gång när jag fick tillbaka på skatten. sen en gång nu när jag sparat allt jag kunde och sen fick lön. båda de gångerna har livet garvat mig rakt upp i brygga. det har varit tandläkare och dubbla hyror och annat sånt härligt.

nu, har jag varit lycklig i ungefär två dagar över min nya lön och mina små sparade korvören.
men nu har vi besiktigat den gamla lägenheten. jag har inte haft tur i den lägenheten. en schampoflaska läckte en gång där, och färgade mattan i badrummet. så den måste nog bytas.
och det har blivit en liten spricka i handfatet. så det måste oxå bytas. 
den slutgilitiga siffrar tickar fortfarande. jag räknar inte med att den stannar innan sex lax.

så, vad säger ni om ikväll?

kokt potatis?
potatismos?
klyftpotatis?
stekt potatis?

...pressad?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback