lycka, steg ett.


idag är en av de där dagarna när jag vill ställa mig utanför mig själv och se hur jag har det. som en studie i hur det ska gå till.

jag är så lycklig att jag inte vet var jag ska lägga tillexempel mina armar och ben. jag vill lägga mig på gräset platt så jag känner marken eller göra piruetter eller gunga. ja gunga hade vart roligt nu. men jag ska på fest och jag ska älska alla för att vi är med i det här. sen i natt vill jag bygga en koja mellan köksbordet och soffan av kuddarna och täckena och filtarna och sen sova där med bara honom. det ska storma ute och vi ska ta ner oss på jorden.

tentan, den är gjord och klar och klarad. alla mina vänner ler och säger det här är fina dagar. varenda förälder i världen är glad och min farbror var nyss här och bjöd mig på ett glas rött. krönikorna rullar ut, cashen in. det går min väg den här januarin.

det rusar, precis som hon sa, som en väg. det är att slösa på tiden att hålla på och fundera över vart man ska när det ändå bara finns ett framåt.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Grattis så klart gumman, bra gjort igen.
Du verkar ha en bra känsla nu, hoppas du kan hålla fast vid den. Det är överhuvudtaget ljusare nu, det syns och det känns. Sätter inte på ljuset längre när jag cyklar hem från jobbet, bara en sån sak.

Dessutom:
* har jag favoritleksaken hemma i garaget för montering av mer "bling bling", ooaaaooo.
* har Lennart kommit fram välbehållen och revat seglen. Avvaktar nu vår planering.
* letar Victor biljetter åt oss till friidrotten i Augusti.
* var de finska kamraterna på våldsamt gott humör på kalaset inatt, det blev som förr igen.

Det finns mao god anledning att se tiden an med tillförsikt.

Hoppas vi får se dig snart.

2008-01-20 @ 15:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback