utan socker i tio dar, försmäkta vi på denna ö

image43



det här är en soluppgång. en av de första som födde en dag som skulle visa sig bli nåt av. jag blir sentimental och lite trött i kroppen när jag ser den. allt visste den, om vad som skulle ske. vänta bara, viskade den, lita på mig.


efter att jag och bulan tagit dagens vårpromenad känns livet lättare igen. det är konstigt det här. är det förresten nån som sett krönikan idag? säga vad man vill om AT, men feedback är inte deras grej. jag har inte en aning om hur det blev, var den ens med? stavade jag rätt?

ni skulle sett när jag tillslut fick klartecken för deadline med den, tror ni inte då att jag lyckades radera hela worddokument? där hade jag även de närmaste fyra krönikorna. vi snackar kanske tio, femton timmars arbete. bam. borta. det var i fullständig panik jag ringde varenda datanörd jag känner, som i sin tur hackade sig in hos varenda hacker de känner, men ingen kunde rädda dem. allesammans sa dem att nej du får skriva om sara, jag är ledsen.

så det var jag med och det fick jag göra.
och så tänker jag som vanligt när jag klantar till det
att det här är mitt pris. det är det här jag betalar, antagligen, för att få vara mig.

och så känns det bättre.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hoppsan, vad det fanns mycket att läsa här idag. Men inte mycket på AT på nätet, hittar inte krönikan, får köpa tidningen som du säger.
Åhh, vad jobbigt med datorer, åhh neej, säger jag, för att förlora dokument, det är ju värre än tandvärk. Ctrl + S, det är två fina knappar där på vänster sida.
Men du har ju i alla fall tur med vädret!

2008-02-18 @ 20:51:26
Postat av: Anonym

Hej sara. Jag hittade inte heller någon krönika på at:s hemsida. Typiskt det där med dokumentet, men det måste väl kännas bra ändå att vara dig även om du förlorar dokument och åker på en bula...
Hoppas tentapluggandet går bra i veckan!
Sänder en stor varm kram till dig!! Sköt om dig!
Jennie

2008-02-18 @ 21:08:16
Postat av: Eva-Lena

Hej på dig sicken otur man kan ha ibland, jag läste ialla fall krönikan i AT idag. Den var bra, såg inga stavfel heller. Ha det gott Eva-Lena

2008-02-18 @ 21:33:11
Postat av: emelie

jag läste krönikan söt, den var hur bra som helst. skrev till dej på msn, men det kanske du inte såg? kraam!

Postat av: emma

Hej sara! jag hittade krönikan & den va hur bra som helst. som vanligt. fast kanske nästan ännu bättre den här gången. lite snudd på magisk. du har en gåva du, att röra vid en genom ord. det är bra att du tar tillvara på den, och delar med dig. kram på dig.

2008-02-19 @ 15:18:26
URL: http://novemberbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback