tentastatus dag fyra: winners dont quit. quitters dont win.



somewhere finns det ett ljus i det här. nånstans finns det en känsla av frihet och glädje i att det är det här som är det värsta. tentaveckor. pffffffffft.

iag har jag lämnat alla mina huvudskav hemma och istället vridit upp volymen på mina skratt. från magen ska det vara.

livet är snyggt igen. skit samma, klarar vi den inte nu klarar vi den sen. vi kommer över det.

vi bokade första resan nu. franska rivieran blir vårt paris. (we'll always have paris) jag vet inte om nån av er nånsin vart så här kär. eller klart ni har. hur länge fortsätter det att växa? hur många gånger får de barn i mig,  fjärilarna?

idag!
har jag skrivit förord till den här årgången av poesitävlingen som en gång startade allt det här för mig. och så har jag kollat in lägenheten. en ny. lägenhet för en. för mig och för bara mina loppor igen.
det kommer vara bara mina trosor på golvet, min youghurt i kylen. om nåt annat så bara hans linsvätska.
det känns vackert och vemodigt och helt jävla underbart.


tvingar man världen att vara shysst så är den det. testa.
man ber den visa sig från sin finaste sida och så svarar den att
gör du gör jag.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Oh, vad härligt det låter. Inte tentaplugget alltså. :) Men du, vi får prata om madrid också vi. Det är nog fritt fram att boka för oss faktist. men vi hörs du! puss och kram. imorn är en stor dag minsann.. :)

2008-02-21 @ 22:44:12
Postat av: Pappan

Klart vi har och den känslan fortsätter att växa, jag lovar. Men precis som all växtlighet så fortsätter den inte rakt upp i all oändlighet, då skulle den bli skör och bräcklig för minsta vindpust. Nej den lugnar sakta ner sig, och breder istället ut sina rötter för att kunna ta en storm då och då. Men det är vindstilla nu, rena stiltjet, och då kan man luta sig bakåt och bara njuta.

Frågar de dig fortfarande om att skriva i den tävlingen, coolt! Men jag är egentligen inte förvånad.

Kan vi ta en kombinerad familje och flytthelg snart då kanske?

Du vet vad som händer imorgon 10.00 va? Håll tummarna och skicka goda vibbar till den lille.

2008-02-21 @ 23:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback