nya tider


lördag. och lika nyktert som igår. jag gör nya saker nu. mindre destruktiva. lite mer kontrollerade. lite mer vettigt. lite sundare. inte alltid! men ibland är jag sån nu.

jag håller dock inte bättre ordning nu. men skit i det.

jag pluggar och jobbar försöker skapa något att hänga upp livet på. springer mina rundor i solsken nu och försöker samtidigt vara en vän till de som är mina. de har det tufft, lite här och var och jag lägger mig ibland ner på gräset och tänker att det är tur att jag själv mår så bra, så att man kan prata om det trovärdigt. om att det är ett val att må bra.  

idag har jag varit på återbesök i studion och lagat det som inte var bra på provinspelningen igår. man gör inte samma fel twice och idag var vi tillbaka i form, jag och banden. vi spelar in en schlagerballad nu. jag älskar den såklart, spelar verkligen ut i studion och  producenten skäms, säger han som den hårdrockare han är.  han ville bara "testa hur långt det skulle ta att skriva en idolvinnarlåt"  
tio minuter tog det.


tänkta kila till honom som jag gillar nu.
som inte är det minsta preliminär längre.
fett jävla anställd, skulle man kunna säga.

hur gillar ni mig som flickvän?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Så bra att han inte är preliminär längre! Grattis! Hoppas man får träffa honom snart. I Madrid regnar det så det ska vi fira med en film nu. Vi hörs! puss å kram

2008-02-03 @ 16:59:05
Postat av: Pappa

Skönt att läsa när någon beskriver sig må bra, det här är som en "feel good" blogg ungefär. Och såklart 5 extra plus för att det är du som skriver.

Kan vi betrakta dig som arbetsgivare nu alltså?
Dom har en del regler att rätta sig efter vet du, MBL och arbetstidsavtal, (rätten till raster och visst antal timmars sammanhängande nattvila), och sådana grejer. Annars kan det bli stridsåtgärder med strejk och annat otyg.

Hörde du skulle häråt igen, hoppas vi ses, jag åker ju åt annat håll, måndag - torsdag kväll.

Ha det bra gumman.

2008-02-03 @ 21:29:00
Postat av: Jennie

Hej Sara,
Härligt att höra att allt är bra med dig!
Vad kul att ni har passerat det preliminära stadiet nu! Ser, precis som Hanna, fram emot att få träffa honom snart!
Ha en bra vecka! Vad blir det för äventyr denna veckan?
Kram
Jennie

2008-02-04 @ 08:01:00
Postat av: Hanna

Segis. Blogga mera! ;)

2008-02-05 @ 19:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback