check up on it



hörrni nu har jag tagit tag i det här eller ja åtminstone försökt.  inte tvättat än, men det kommer. inte heller rensat men tänk nu inte på det. jag har köpt en kalender och den heter som sig bör:

ett skönare liv, 2008

egentligen är det ju inte min stil med almanackor, det var typ fem år sen sist. jag gillar tanken på att man har sitt liv i sig själv och inte nån annan stans. men man får ge upp när det blir för mycket till och med för ett huvud. så nu har inte bara koll på mina salar och lektioner och jobb och träningar och studiotider. jag en sån där trendig attgöralista för varje vecka och fina ord om att hålla sina delar i ett och samma stycke. och så gilla det stycket då såklart.

det var en fin kompromiss tänker jag.

igår var jag på jobb i jönköping, har ni hört. och ikväll åker jag till trollhättan och som den ambassadör jag är blir det inte nu bara en heldag med middag och semlor som igår, nej nej. nu är det två med hotel och frukostar och allt som händer där. vi är fyra tjejer och vi har en minst sagt pimpad ride, vi har håren i höga tofsar och likadana tröjor kombinerat med våra allra mest inbjudande och drivna ansiktsuttryck på oss.

sen tänkte jag åka hem igen eftersom jag är ledig lite och ändå i krokarna. jag gillar att vara hemma för det är så lungt och skönt där. ingen som skriker och drar i mig utan bara klappar fint. man åker till herrljunga för att värma sig och röra om i det som gjort en sån här. jobba är inte längre en anledning till varför jag rör mig ditåt.
det finns bättre sätt att vara glad på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback