tandläkardilemmat


min kille har tandvärk, det är en visdomstand som inte vill väl. dock har han ingen tandläkare att dra ut den med.
jag har ju som ni vet, motsatt förhållande med min tandläkare fredrik nygren. han vill till varje pris dra ut mina, fast de inte stör mig.  hursomhelst.

när vi diskuterade den ömmande visdomstanden och jag föreslog en tripp till tandis häromdan, då kom det fram att snubben inte vart där på nio år. NIO ÅR!! sa jag, är du helt jävla tokig?!

vi diskuterade det här ett tag och jag använde ord som oansvarig och snål, han slängde sig i sin tur med uttryck i stil med förbyggande arbete, goda gener och extremt god munhygien.

så där höll vi på ett tag och så slutade det självklart med att min kille gav med sig och beställde den, i hans mening, helt onödiga hälsokontrollen av de övriga tänderna när han ändå var där. efter tio minuter kom han hem och hade betalt sju hundra pix för att återigen få konstaterat att gaddarna frodades där i truten och att han kunde gå hem igen.

jag antar att det dras på min julklappskvot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback