spontana tankar, måndag


första december får mig att vija köpa ljusstakar och hänga upp apelsiner och glögg och allt det. fakturan på badrumsgolvet från förra lägenheten, dåtiden som jag kallar den, får mig att låta bli.

barnkörerna i kyrkan i går dämpade inte direkt mitt plötsliga akutsug efter knattar. nån måste väl gå i spetsen, kände jag. kände där och då att ge mig lite babykräk och sömnlösa nätter och barnomsorgsproblem så ska vi se. 

Jag måste skriva en krönika om julståhej. det enda jag vill är dock att skriva om kreativitet. jag gör nog både. jag är duktig. jag är en mutlitaskare. jag kommer bli en grym morsa.

Jag testade förra årets nutidsorientering på lunds universitet som är ett krav för att komma in på journalistutbildningen som är nästa steg i utvecklingen. efter utlandspraktiken, före barnen. misslyckades dock kapitalt. under vilken sten låg jag 2007?  (var det det plötsliga förälskelsen?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback