nära ögat



jag var på konferens idag, och det var en historia för sig. mycket chefsmaterial där kan man säga. folk som vart med ett tag.
 
jag gjorde mig fint där tyckte jag ändå. såg cool ut, nickade allvarligt och tog bara av mig glasögonen när jag verkligen behövde se någon viktig powerpoint eller sådär.

men sen höll det på att gå riktigt åt pipsvängen, alltså helt otroligt så dumt det kunde blivit och det ska jag berätta om nu.

bord var nämnligen bokat åt höjdarna och mig på lunchresturang som naturligtvis skulle beskostas av var och en. länsstyrelsen bjuckar liksom inte på sånt och det tycker jag är svincoolt. jag behövde dock fixa några ärenden på stan och valde av effektivitetsskäl att göra det på den så kallade lunchen, som förövrigt var 11.20

väl i butiken inser jag att visakortet ligger fint i den andra väskan, hemma på hallgolvet. 

nån sekund svartnar det för ögonen, när jag inser hur svindlande nära katastrofen jag var bara minuter tidigare.


det hade varit något att kommit på det, med magen full av plankstek och nån från utrikesdepartementet till bordsherre.


pjuh..

Kommentarer
Postat av: Pappa

Pjuuuhhh, det knottrar sig på MINA armar.

Typ auktoritetsångest, inget du skall lägga dig till med. Ingen Nygren kan bättre än du tackla "potent chefsmaterial". Du hade troligen duperat en utrikesdeppare med en historia så fantastisk att den varit omöjlig att ifrågasätta. Försynen visade dock än en gång att det inte skall behövas. Instämmer i din eloge till Länsstyrelsen. Knyt kontakter där.



Ser fram emot imorgon när vi träffas, och skruvar upp Duvemåla ytterligare ett par snäpp och inser att Ekborg käkar upp Jöback och närmar sig en 7:a på skalan som Sjöholm redan vunnit på 10.



2008-12-03 @ 22:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback