jag ska inte säga


att jag håller på att bli sjuk. det vore en lögn och en överdrift, eftersom alla vet vid det här laget att jag i princip aldirg blir det. sjuk alltså. sist var väl ett drygt år sen, då när jag hade mina roliga feberyror.

jag har dock ett problem. ett problem med finanserna. det är det gamla vanliga, men nu är det som så att mina stövlar som är mina enda vinterskor har gått sönder. och med sönder menar jag decimeterstora hål undertill på båda fötterna vid sulan rätt in till foten. det funkade så länge den satans snön lyste med sin frånvaro men nu är läget ett helt annat. jag får tömma ut snön ur skon när jag kommer in på bibblioteket. sen tar det ungefär tio timmar tills fötterna torkar och slutar vara blå av kyla och ungefär då ska jag hem och ut i snön igen.

jag är ju inte dummare än att jag fattar att om fötterna är kalla och våta majoriteten av dygnets timmar så blir man till slut sjuk. jag blev tvungen att gå på näsdropparna igår. inte bra. inte bra alls.

hur gör man?

Kommentarer
Postat av: Lillebror

Silvertejp!

2008-12-11 @ 16:34:04
Postat av: Floragatan 42

Fixat!

Köp nu nåt varmt till fötterna. Alltså inte en pava vin, den värmer bara för stunden. Ungefär som att pinka i brallorna när man fryser.

2008-12-11 @ 18:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback