downshifting, eller hur var det pappa?



det är en konstig tid, det här. jag vet att det snart är jul, jag har hört er. jag har sett er. själv är de enda julkänslorna jag känner den med tiden och den med pengarna. bristerna. jag kan fan inte låta bli att skämmas.

nästa år skippar vi det här, kan vi inte? skippa julklapparna, åtminstone till mig. iår kan vi väl smygstarta. vill vi köpa presenter värmer de mer i mars. eller gud bevare mig, oktober. jag vill inte ha födelsedagspresenter heller. ge mig gärna mat. mat gillar jag. eller vin. för att inte tala om kombinationen. 

saker har jag nog av.

och när pappa shippade in pengar till mina stövlar slog det mig, det jag vetat sedan länge. att det finns smarate sätt att investera i andra än att låta våra surt förvärvade slås in i fint papper och känslan av att den som gav ändå var tvungen.

jag tänkte starta en trend här nu. häng gärna på. "tack men nej tack, 2009"  
vi får se hur det går.


så var det sagt.

Kommentarer
Postat av: faster malin

hallå där! nu tror jag du har för hög feber för att det ska vara nyttigt,låna alvedon av Tobbe.För några dagar sen läste jag din önskelista här och tänkte vad härligt och nu vill du skrota alltihop, nej skärpning,klart vi måste ha nåt att stressa till annars får vi ju inte den goa känslan när allt är över. Räkna med presenter 2009 även om det inte blir så stora. Kram

2008-12-16 @ 21:46:56
Postat av: Hanna

Åhh, nej. Jag tycker det är jättekul att handla julklappar. Älskar att ge bort. Inte så pjåkigt att få heller! Håller med Malin, först önskelista sen bojkott? Vad hände? Kanske dags att göra en budget för 2009. :) Lycka till! Krama!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback