biblioteket

 
är allt en underlig plats. här händer allt och inget. alldeles för dyra mackor äts och alldeles lika för dyrt te dricks. det bläddras och överstyrks och det diskuteras med små bokstäver. här sitter fullt med hjärnor dag ut och dag in på tillväxt. sen lär de sig något och så försvinner de till iväg andra bibliotek i andra städer och lär sig ännu mer om vad andra människor tyckt och tänkt om världen. det är lurigt och jag vet inte riktigt hur jag ska se på det, men jag älskar bibliotek. så många livsverk på samma plats och så många huvuden att fylla dem med.

nu hände det lilla roliga att killen vid datorn framför mig tröttnade helt och gick och la sig. han tog sin jacka la sig ner på soffan här bredvid i något liknande en fosterställning och somnade.

ingen reagerar. alla har fullt upp med att lära sig.

 det är ett härligt liv.

Kommentarer
Postat av: Malin Lundström

hahaha, ja... 2001 va allt tider det. ler så nästan tårar letar sej ur ögonen på mej när jag tänker tillbaka på det.



reshagen hette han nog ja haha. men glöm inte åmåls-killen som vi snackade med i telefonen ute i säm massa :D



haha, avtalet ja :D fy fan va bra det va... förr. jullan gjorde sin cykla-in-i-icaväggen också.





gudars vad jag vill dra tillbaka tiden och njuta lite extra :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback