mercy! och martin!



igår på HM kom martin och mercy fram till mig. en lite underlig duo som jag först trodde var journalister men som visade sig vara frisörer från berlin. de gillade mitt hår och de ville klippa det. eller de ville att deras elever skulle få klippa det och jag känd emig smickrad och utvald. 

sen sa de att deras elever just höll på att träna sig i att klippa rakt.

men okej. jag gick dit idag och blev masserad och allmänt bortskämd med inpackningar och värmekurer i över en timme. sen var det dags för klippet. det var sådär. först ville hon klippa typ halva håret av mig, eleven annika, men sen ändrade hon sig och så efter två timmar till var det klart. världens enklaste klippning tänkte jag, rakt av.

det var ändå en lite surreal känsla att sitta där och bli klippt av en supergrön annika under uppsikt av två riktiga jävla superproffs. mercy! och martin!

och så är det ju något med män som vet hur man gör en kvinna snygg i håret. gud när han fönade och fönade och plattade och glansade och han vårdare varje litet strå där, martin. och mercy, som pratade samma härliga smålandskskånska  som min farbrors tjej ulrika, gav mig massor med tips och bad mig ringa henne när jag behövde nån hjälp och som sa att herregud sara ditt hår är simply perfect. mercy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback