vad har ni emot mitt fisktryne?

image55

nu har jag gjort det. till skånes öppna slätter for vi för att träffa mammor och pappor och hela halva stan och så nån extra släkting på det. jag och svärmor hit it off direkt eftersom vi hade på oss likadana tröjor. jag vet inte vad det egentligen säger om min smak, eller hennes, men det började bra. och det slutade bra med. eller sådär, ja hjärtligt var det. kramigt, skrattigt. vi åt mammas mat och vi fick allt fixat för oss och de var precis så söta som man kunde tänka sig. jag tänkte att det är bäst att passa på här nu och äta upp sig. det gillar mammor. på morgonen fick vi nybakta bullar som är iofs helt underbart men ett sånt jädra ljug. bullar tror man att man har hängt med på vad det är men så inser man att på skånska betyder det bröd.

har jag berättat en annan gång när det var en farsa som var militär och tyckte inte alls att jag hade nåt med hans arma barn att göra? bara tanken på att jag hade nåt litet hårspänne i hans lägenhet gav honom rysningar. han var definitionen av yrkesmilitär, lite rultig, lite rödlätt och mycket maktbenägen.  pekade med hela handen. läste om krig på kvällarna och lärde småkillar att bita ihop på förmiddagarna. så arg han var på isidan. han summerade vår första dejt med att deklarera klart och tydligt:

 jag har minsann varit gift i tjugo år och det enda jag lärde mig av det är att det finns inga som helst likheter mellan män och kvinnor, what so ever.

ser ni förresten statoils nya grej? godismugg. jag blev så uppspelt när jag såg den att jag blev alldeles till mig inne i butiken. kunde inte hålla mig. det ska skåne till för sånna roligheter alltså.


imorgon börjar en ny vecka. jag hoppas på den. tänker att det kommer antaligen att hända fina grejer. nästa helg betyder nya föräldramöten fast mina den här gången. vi tar allt när vi ändå är inne i det där att ta i hand, le sitt finaste och säga ni har verkligen gjort ett bra jobb med den där ni.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj nybakat bröd på morgonen !! Du kan väl förbereda honom på att det inte riktigt funkar på det viset hos mej, hoppas han känner sig välkommen ändå.

2008-04-07 @ 20:35:21
Postat av: Pappa

Hoppsan, nu åkte mamma fram och köpte mjöl.

Funder på om du fotar fisktrynet för att kunna skriva överskriften eller om du var tvungen att skriva den för att kunna använda bilden. Hur som helst, sött ser det ut, både min och mugg.

Grattis till G, eller VG eller MVG. Viktigare ändå att du verkar ha trivts bra.

Inget Rånäs till helgen av utomordentligt fånig orsak, men då får vi kanske tid att tjöta lite mer.
Ont för gott med sig.

Ser fram emot det, vi ses då.

2008-04-07 @ 23:38:01
Postat av: Eva-Lena

Ja visst är Skåne härligt men Madrid var bättre,blir nästan lite avis på dig som har ditt kvar. Kram Eva-lena

2008-04-08 @ 10:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback