jag vet att det är valborg



och jag vet att ni kommer kolla på min pappa och den lilla dreadarn på haraberget
att galne gunnars ljud kommer vara under all kritik men att det ändå känns som vår

jag vet att ni kommer sitta på mina altaner
ni kommer blanda hela hallen full med converseskor

jag vet att det kommer vara fint väder först men börja regna sen
och ni kommer som vanligt tagit för tunnt på er

jag vet att ni kommer gå till parken
mogendans och mogen dans med den ypperliga twisten av dj nords senaste (års) hits

jag vet att ni kommer kunna hala upp sånna som går i sjuan ur varje busken där utanför
att de kommer ha kräkts men fått sina första kyssar och ljuga att de minns dem imorgon


jag vet att ni kommer ha en fin kväll
känna att lite mer för varje år växer man i från det 
att antagligen är det dags att lämna över nu

och jag vet att jag kommer sakna det

Kommentarer
Postat av: emma

vad jag känner igen det där sara. & det är konstigt att jag sitter här & saknar det, samtidigt som jag på något sätt känner mig glad över att den där tiden är förbi. ikväll firar jag valborg på ett helt annat sätt; inomhus! yeah!

Postat av: emelie

jag saknar det också

2008-05-01 @ 00:53:23
URL: http://www.laady.blogg.se
Postat av: jennie

ungefär sådär var det. fast, jag såg aldrig din pappa sjunga och det regnade inte (: det kändes lite som att jag hoppade tillbaka till gymnasietiden, för det var samma folk och samma musik, men det var kul (: hoppas du mår fint sara! / jennie

2008-05-07 @ 12:27:51
URL: http://boredlikehell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback