framförhållning


jag gick ner till skolan nu för att lägga den sista handen vid mina fina fina statistiska tabeller inför presentationen imorgon. de jag jobbat med hela veckan. skulle bara slå upp och kolla en grej i boken, bara för att vara på den säkra sidan. och där ser jag det. skräcken.

de har tagit mina exempel. exakt. våra slutsatser är samma. sifforna. tabellerna. hypoteserna. till och med de där koefficienterna jag glömt vad deheter, de är samma.

skulle jag lämnat in det här imorgon skulle det bli plagiat direkt. man får sex månaders avstägning för sånt.
undrar om de hade gillat min ursäkt att jag faktiskt inte öppnat boken.

så jag börjar väl om då.


tänker på det här på två sätt nu. lite dråpligt är de allt. sent och jäkligt att göra om.
men fan va jag är bra. jag har ju utan att läst boken, fattat allt. gjort rätt. med bara egna hjärnan. nån hade kunnat fråga mig och jag satt med facit hela tiden.

statistik, va, vilket skämt.

Kommentarer
Postat av: emma

(: du är rolig du sara. jag håller med dig om att statestik suger. det löjligaste jag vet är att kika på tabeller. säger mig ingenting. det där med att ha skrivit ngt som står i en bok har hänt mig en gång med (utan att jag läst boken) det är lite läskigt.& vad skulle man göra om man inte såg det innan man lämnat in uppgiften? jag skulle börja grina. hoppas de går bra med de nya tabellerna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback