easy like sunday morning


ni vet hur jag är på söndagar. svårläst. ängslig. alltid med kniven mot strupen.

livet går hårt åt mig dessa dar.
jag konfronteras nu dagligen med det faktum att jag är vuxen. eller borde vara, och konsekvenserna vuxna måste ta för sitt handlande. eller ickehandlande.

till exempel glömmer jag g till tandläkaren, jag glömmer lämna tillbaka böckerna och jag glömmer vakna upp i tid en söndagmorgon.

det är skönt att göra det, låta livet hända. det är väl så jag vill egentligen. reda upp min egen skit. hursomhelst så har jag inte råd med en enda kladdkaka den här månaden. inga glas vin. inte en endaste liten tshirt. jag får vända trosorna in och ut. 

och då är det ändå min månad. maj, med blommor i håret.

köpstopp, har ni haft det nån gång?

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Många ggr förr, men det ordnar sig alltid. Du gör rätt i om du glömmer tandläkaren just nu, det ska ju bli billigare framöver. kram Moster E

2008-04-27 @ 16:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback