det nya... svarta?


sedan jag flyttade till växjö har jag märkt en mycket underlig sak. här är det är populärt att gå med blindkäpp. jag ser dem överallt. de går över gatan och de står runt hörnen och de går på bussen och de köper kläder.  men de är inte blinda. jag lovar att de inte är blinda. de duttar bara lite med den där käppen, lite här och lite där. sen struttat de vidare på sin vandring. det kan ni tänka er att de gör mig oerhört forvirrad, alla dessa käpparna. 


eller är det så att man kan vara lite blind? selektivt blind, så där så att käppen är ett komplement till glasögon? fast de brukar inte ha glasögon, när jag tänker på det. kanske är en indikation på att de faktikt är blinda ändå, onädigt med brillor i det läget menar jag. men de ser högst oblinda ut där de går. kan det vara så att jag helt enkelt inte fattar att de är blinda eftersom de är så skickliga allesammans, käppbärarna?


ëller kan det vara nåt trendigt, är det dags att skaffa en kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback