the past is not a good idea

 image26

idag är en filurdag. igår var det champagne för att julia klarade sin första kurs.  och det var la gött. men det finns en krispighet i luften. något vasst mot min kind när jag rullade hem vid sex halv sju i morse. missförstå mig rätt, jag är fortfarande med i gemet, det här är inget bakfylleinlägg.

men det är något som gnager mig. kanske är det framtiden. antaligen är det så. möjligen är det dåligt samvete. möjligen är det bara ekorrhjul. konkurrens. svårt det där. jag kikar runt på platser jag kan tänka mig att hamna på. och inser att jag är nog inte ensam om det.  jag borde bita ihop och samla vitsord. men jag gillar det jag gör. hur mång kortsiktiga förluster ger oss de där långsiktiga vinsterna, som mina vuxna snackar sig varma om?  fan jag är bara tjugo. som sagt, man vet inte mycket.


jag fick ett sms idag som sa att jag har varit så hård mot dig sara, och jag är ledsen för det. det tyckte jag var fint sagt. man kanske borde fundera över sånt mer. hur hård man är. 

haha! igår träffade jag mig själv på en fest. fast det var en annan tjej. och jag tyckte hemskt illa om henne. hon tog alla mina ämnen och använde dem helt utan hyfs. hualigen. skrek om killar och vad de gillar, och om hur duktig hon var på all möjlig skit. hon tog all plats i hela rummet. vi andra tolv satt mest och sparade på syret. och sjöng gjorde hon. högre än nån. wailade mig till månen skulle man kunna säga. och så pratade hon nåt som lät som västgötska i denna hord av skorrande sydpinglor. jag tror hon var från limmared, typ. säkert var hon lite känd där. Hon var sara nygren på speed och det var ingen vacker syn. 

så jag jobbar åt andra hållet nu. så som min pappa vill. lite lågmäldare. vi får se hur det går.



ja jag gillar inte alls den här dagen. jag känner mig som en tråkig. därför ska jag göra det enda som går att göra sådana dagar.

köpa nåt.

Kommentarer
Postat av: Tröstpappan

Sätt upp det på mitt konto.
Detta är bara resultatet av ett antal observationer och kommentarer av samma typ under en för kort tidsperiod, ta't lungt, ingen kräver mirakel. Jag har redan börjat skriva på ett tal för framtiden om intorkade gurkskivor i skärbrädan. Man är som man är, och få är förunnade att vara som du.
Men du har rätt, det finns ingen vackrare egenskap än ödmjukhet, svårt dock när man är såna stjärnor som vi.

2007-10-17 @ 20:16:25
Postat av: emelie

jag tycker om dej som du är. du skall vara som du är, inte något annat. puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback