korrection



det där vet jag inte heller om det stavas så.

jag har blivit helt värdelös på engelska. det är synd. jag var bra på det en gång. slängde mig med fina ord. kunde bygga meningar. on the behaf of. kunde jag säga och övertyga. synd på den förlusten.


men men!

här ska rättas till.

ni ska inte vara oroliga för mig. det är fullständig waste of orolighet. däremot kan ni gärna hjälpa mig lite på vägen, för det är den där satans vägen jag fumlar med nu. alla valen som knucklar min hjärna sönder och samman. jag är helt okej med mig själv. jag gillar mig. visst har jag mina sidor, jag går och lägger mig för sent, tar för korta promenader, diskar för sällan. allt det där. men jag är en reko tjej. vill väl.

däremot. så har jag en förbannad prestationsångest. det är där det sitter. och visst har ni kännt av att när man börjar prestationsångesta sig på ett plan så hänger de andra liksom med. det som är i ropet nu är allt det där man ska plocka på sig. samla. min klass gör mig knäpp därför att den är helt fantastisk. gees, dessa människor jobbar hårt.  alltså mycket hårdare än jag. och de klagar inte. nej de säger till mig att du det där var bra jobbat sara. fast jag gled som vanligt. för de är till på köpet så jävla väluppfostrade och unnar gärna mig den framgången.
svin.

och då tänker jag att i en framtidssituation är det så man vill vara. man vill kunna lägg sig på kvällen utan att ha gått före i kön. man vill känna att den där halvmiljonen som jag ska hosta upp sen är värd nåt. att jag inte bara gick på dejt och satt på kafe. att jag gjorde mer än såg ut att veta en massa bra saker. det vore härligt om man gjorde nåt vettigt och nåt som finns kvar.





så vill ni nu hjälpa mig så är det här det faktiska problemet:  (vill ni inte kan ni sluta läsa här)



1. jag har bestämt mig för att plugga dubbelt framöver, så länge det är hållbart. det innebär att jag utöver min kurs i statsvetenskap ska jag plugga ytterliggare kurser på halvfart. det ger mig mer på fötterna den dan det behövs.

jag har sökt en kurs i arbetslivssociologi. hur man får arbetsplatser att fungera bättre. konsultstyle. hur folk där funkar och så. varför det är på vissa vis. den kommer vara rolig att läsa och snygg att ha ihop med min ledarskapsutbildning sen.

jag har även sökt kursen som jag från början sökte till växjö universitet för, freds och utveklingsstudier. den kommer nischa mig åt det håller. men den tar emot. tuff är den. kanske vill jag inte alls dithän längre och då kan den snarare ligga mig i fatet.

jag är no superman. jag pallar inte båda. så ja. vilken?

2. jag måste även gräva mig in i en organisation. volontära. det ska bli roligt! men vilken? välj här: amnesty, unicef, röda korset, byrån mot diskriminering. eller nåt annat jidder. det är en djungel.

3. jag borde kvickare än kvickt ansöka om utlandsstudier. det måste man nästan om man ska konkurrera och det vill jag ju oxå. men nu känns det bara fel. jag trivs bättre än nånsin här nu. kurserna som erbjudits mig är på ett halvår, och det känns för kort. jag kommer just att ha lärt mig säga typ on the behaf of  när jag står på flygplatsen hem. jag skulle hellre göra nåt ordenligt. en praktik. men jag kommer får fixa mer själv då. har ni nån ambassadkompis i fickan så tala gott om mig.

Kommentarer
Postat av: emma

hejsan sara.
prestationsångest. vem har inte det. jag pratade med en vän här idag som verkligen lider av det problemet, hon har döpt ångesten till sture för att det ska bli lättare att prata om det. ett steg på vägen kanske.
att läsa kurser vid sidan av låter spännande men fruktansvärt jobbigt. freds- & konfliktstudier låter väldigt intressant men jag kan tänka mig att det är svårt. kanske är arbetssociologi mer anpassningsbar inom flera yrken?
ang. volontärverksamhet så vill jag peppa dig! det är ett bra sätt att känna att man gör något vettigt & mer verklighetsförankrat än att bara ligga med näsan i böckerna. men ska du engagera sig så tror jag att du måste vara engagerad påriktigt. det finns inget värre än att fastna inom en organisation som man tappat lusten för. (jag är ungefär där just nu & det suger). det är rätt svårt att avsäga sig från volontärverksamhet när man väl har börjat.
för övrigt så är din blogg en fröjd!
ta hand om dig i djungeln av val & beslut som måste tas.
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback