världspremiär på bloggen: en sång




igår var jag på finkalas, det vet ni ju. ni ska få en bild på skådespelet så småningom. jag träffade fullt med folk i kostym och det var ju såklart höjdpunkten. en av dem fina var min bordskille som av en händelse råkar vara han den heta i min klass som hade hand om bordsplaceringen och han försökte bräscha med sina cash och köpte vin så det stod härliga till. på mitt bord hände världens grej efter att en snubbe gjorde nåt fint vad det nu var mot sin dam och vi blev imponerade. då utbröt ett outtalat krig mellan kostymerna om vem som kunde vara typ mest artig mot sin tjej. ja det skulle ni sett!  det är härligt att det räcker med att slänga på dem lite slipsar så vips gör de allt det där de borde göra oftare. helt plötsligt drar de ut stolar och öppnar dörrar och ber servitörerna göra konster. de frågar om allt allt allt är bra och så fixar dem på en sekund vad det nu kan vara.  bara när de är finklädda väntar de utanför toaletten i hundra år och klagar inte. en annan var förresten livvakt och det tyckte jag var skithäftigt. jag menar, det är inte ofta det händer. man får passa på.


nu ni.
nu har jag gått en lektion i hur man ska kunna lägga upp låtar, för er skull. skaffat värsta grejjen och installerat och loggat in och allt vad jag har gjort. nu tror jag illafall att det ska funka det här. testa att klicka typ..

här


det är en liten låt som heter out of reach och som patrik skrev till mig i våras. hur härligt låter inte det förresten, att han skriver till mig. det är jag mocklig för. det ni ska veta är att den är görsvår och i sjutakt. det är en takt som man inte alls sjunger i, men han gillar att utmana mig. man får sjunga och hoppas att orden kommer rätt. det tog väl ett tag ja.  nu skriver han bara låtar i fyrtakt. men här är resultatet.

jag vet inte om det är direkt min musik men jag gillar trallet på slutet
vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Tessan

Äntligen,Sara!! En underbar låt!! Får man skicka länk till vem man vill??
Kramar

2007-11-18 @ 21:39:02
Postat av: sara

det är klart man får, roligt att du gillade den.

2007-11-18 @ 22:43:34
Postat av: jennie

åh, tack för låttipsen, sara. ska ladda ner imorgon när jag har lite tid (:

du, jag tycker du sjunger hur bra som helst, trots sjutakten (: jag saknar dig med, babe. men du, du kommer hem till jul va? då tycker jag att vi får ses på juldagen (utropstecken på det)

Postat av: emma

underbart sara. vilken spännande låt! den va riktigt tuff. & din sånginsats är ju fantastisk. en dag kommer vi stå & köa för att få se dig på scenen.

2007-11-20 @ 23:06:23
Postat av: emma igen

jag kom ju på att du ville ha poesi i "utbyte" (: det kanske dyker upp snart igen. tyvärr så skriver jag inte alls mycket längre, tappat inspirationen på något vis. det känns lite sorgligt.

2007-11-20 @ 23:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback