om att tänka framåt

image35



det finns goa grejjer, ser ni.


idag har jag blitivt inspirerad igen. nu ska ni få höra.

jag försov mig (det händer alla) och hade två minuter på mig till skolan. men det pallade jag. väl där var det en gästföreläsare från Tanzania som skulle jiddra. det var grymt. och jag har alltid varit svag för smarta svarta män. och en gång slockade ljuset och då var han som bortblåst. inte en enda ministatsvetare såg vart han var. den mest primitiva formen av humor.  jag tyckte det var kul.


han berättade på den där härliga afrikaengelska brytningen om sitt jobb på the presidents office. bara det var ju hur coolt som helst. men då drämmer den här killen till med att han jobbar med att underlätta ja, i princip allt, för den där korrupta skitbefolkningen som bara luras hela tiden. de ljuger om allt. det är inte lätt för dem. men han jobbar med ett omfattande förändringsprogram, de renoverar hela klabbet. Staten, lagarna, rättigheterna. verkligen god var han. de tvingar presidenten och de som får bestämma att göra bra saker. annars jävlar, säger dem. och det har hänt en massa grejjer sen de började. kvinnorna och kidsen och företagen. det går trögt men det börjar arta sig.

det är ofta jag funderar på hur det går där nere, man vet ju inte. vi ser bara en massa galor med barnögon som är så hungriga att vi inte kan sova på natten sen. men det är inte hela sanningen. de jobbar ju på. de är på g. det finns iallafall några stycken mysiga lite småtjocka svarta farbröder som tror på det goda.  

vet ni vem som betalar deras lön?
typ du. eller din granne.



känns gott va?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Shit, vilken fin bild. ;)

2007-11-22 @ 14:35:36
Postat av: emelie

choklad bjuds det alltid på när man kommer hem till mej!

2007-11-24 @ 02:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback