ge om du kan



jag läser i aftonbladet om britneys nya drog. fettsugningar. det är visst det nya nu. det är väl ändå en drog som känns lite sorglig kan jag känna. men vem är jag att säga.



jag tänker på hjärtan. och hur glada de kan vara. sen så tänker jag på vitvaror och att min frys låter som om den andas ibland. jo jag lovar verkligen så. rätt som det är när det är som ensammast här, så ...scchhuumgk, tar den ett andetag.
sen tänker jag att det var en konstig tanke och funderar på att ta bort den.

jag hämtade min farsa igår. och det blev jag helt glad av. ni vet vid det här laget va att det är han som är mitt ankare. som håller koll på mig och som inte alls gillar tillexempel att jag dricker för mycket. och egentligen den enda som kan säga åt mig saker så att jag fattar. eller om det har med lyssning att göra kanske. jag vet inte.
hursom helst så gillar jag att han är hemma igen. afrika är för långt bort för att vi ska kunna funka som vi ska. herrljunga är iochförsig oxå för långt bort.
men vem är jag att säga.


jag har fått ett uppsving!
det har varit så hårt nu utan pianot och utan patrik och utan en endaste mikrofon. ingenstans står det en endaste publik som är min och väntar. och inte ens ett par riktiga högtalare har man haft, så trösten i att åtminstone lyssna på musik har inte vart att tala om. men nu mina vänner!
 nu sitter jag här och för första gången på nåt år kanske, rinner tårarna. inte för att jag är ledsen utan för att, i det här fallet, är christian kjellvander det. det hade kunnat vara andersson wij. det hade kunnat vara nån annan. peter lemarc kanske. jag vet inte.

poängen är att den rör mig igen.

och om en vecka ska vi börja om. hej och hå vad det ska skapas nu! det är demoinspelningar och klubbspelningar och sen, är det två nya lysande låtar som ska spelas in. patrik snurrar på sitt lilla skägg och säger "mja.. i det här partiet har jag tänkt mig att du ska tänka och känna dig som lite luftighet fast jävligt starkt då. du ska vara lite superhjälte först. sen ska du bara vara rakt och framåt"

jag har inte en jävla aning om hur man låter så. luftig superhjälte. det enda jag egentligen vet är att det kan inte vara annat en än gåva det här.


Kommentarer
Postat av: emma

hej sara! va roligt det låter med demoinspelningar & klubbspelningar. lite avundsjuk faktiskt (: kan man få lyssna på musiken ngn stans tror du? saknar att höra dig sjunga, du är grym! kram emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback