okej nu kör vi!




man kan vara ledsen ibland och det får man. man testar en massa saker i sig själv om de funkar. testkör de där mekanismerna som håller en levande när livet inte pusslar ihop sig självt.

men nu får det vara klart. de har ni sagt åt mig allesammans. det klär mig inte.
det sägs att allt klär en skönhet. men okej!

jag har legat under mitt täckte klart nu och det har gjort mig gott. jag har skrivit brev. jag har skrivit låtar och jag har filat fötterna. jag inte duschat men det ska jag göra nu och jag har blivit lite lite större. jag är så mycket gladare som glad. det är jag faktiskt. och varje dag man tycker synd om sig själv är ett slöseri med dag.


det bästa man kan lära sig tror jag att man inte är så jävla mycket att hålla på och tjabbla om. det finns viktigare saker. jag såg tillexempel Al Gores film idag om global warming och fick ett spel och gick hem och tände ljus och släckte lampor helt hysteriskt. där hade jag suttit på föreläsningen helt sjuk och dumpad och snorig och tyckte synd om mig själv, saknade täcket och funderade mest på näsdukar.
men sen börjar han snacka om jorden och mina barn och det där igen. och så började jag såklart grina för det istället mitt där.  det håller på att gå åt skogen people!

så nu bestämmer vi oss för några grejer okej?

1. jag har det gott igen. tack för hjälpen.

2. ni har det gott ni oxå

3. vi måste skärpa oss. ta vårt ansvar. kolla in filmen till att börja med. "an inconvenient truth" försök sen att skjuta det ifrån er bäst ni kan.



imorgon fyller julia år. det är hennes dag och hon ska få bestämma allt. jag har köpt specialjuliatårta och specieljulialjus och blixtrande tomtebloss som hon ska få vakna till och paket och choklad och så har jag fixat så hon ska bli överraskningsstylad och sminkad av världens proffs inför den fina middagen på kvällen. hennes släkt kommer vara där och hennes kille kommer kyssa henne fint och hon kommer vara vackrare än nånsin.


ja ni ser ju
det finns viktigare saker

Kommentarer
Postat av: Anonym

va fin du är sara!

2007-12-07 @ 09:48:07
Postat av: Hanna

ohh, det var Hannapanna som skrev det.. försvann det? hmm..

2007-12-07 @ 09:48:44
Postat av: Pappa

Good to have you back.
The little big man is here, Rowden, that´s why the English, and he is wishing you the best.

2007-12-07 @ 21:14:51
Postat av: Jennie

Sara,
Härligt att höra att du har släppt täcket! Man klarar sig rätt bra utan det faktiskt! Eller hur?
Du är en stark tjej!
Efter den obekväma sanningen finns det precis som du säger andra saker att oroa sig för, bäst jag stänger av TVn, tittar ju ändå inte på världcupen i längdåkning....,-)
Men sen finns det ju också andra väldigt viktiga saker i livet, hihi, hoppas Julia blir snygg efter stylingsessionen! Och att ni får en mysig helg!! Det var väldigt roligt att ha dig här förra helgen! Stora kramar/Jennie

2007-12-08 @ 11:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback