låna mig dina klara ögon



det är roligt med måndagar. man börjar om.
jag finner nya vägar att andas ut och nya platser att vila.


kan man ha en kille som inte har körkort?


idag har julia försökt på alla sätt förklara var internet är. det finns tydligen en förklaring, även om jag inte fattar den. vi har oxå haft nobelfest här i lägenheten. det borde man ha oftare. massor med timmar har vi kollat på klänningar och funderat på justeringar i gubbarnas tal, disktuerar huruvida reinfeldt är alfons pappa eller ej. sånna saker.
eftersom vi åt vår nobelmiddag i fredags har vi ikväll nöjt oss med att käka pulvermos och pepparkaksdeg.

förut var jag på anställningsintervju. förra gången gick det ju lite si och sådär när jag sökte jobb, det kommer ni kanske ihåg? den här gången hade jag glasögnen på mig. nu ska ni få se. jag gillade iallafall hon som i så fall skulle bli min chef, jättemycket. hon var en sån där som man kan tänka sig är nåns mamma. och man känner hur fin hon är. lägger handen på pannan och säger oh nej det är visst lite varmt. här ta en filt.


imorgon ska jag ha tenta i 24 timmar

det låter ju inte klokt och det är för att det är det inte heller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback