hemåt, hem



det är dan före dan och jag letar efter sist jag skrev det, utan reslutat.

jag summerar alltid, så här års. har alltid gillat de där krönikorna, årskrönikorna. man ser tillbaka och så ser man det som var viktigast. oftast är det en jävla massa att ta med och tacktalen växer sig längre och längre. det är så mycket vackert vi är med om. 2007 var gott. godast hittills, utan tvekan. jag blev minst en fyra fem centimeter längre, sträckte på mig på ett smartare sätt. jag tyckte mig vara liten ibland men jag hade fel.


2008 blir nytt, skarpare. jag har höga tankar om det. om mig och om oss. först ska vi bestiga julafton och efter det kan det gå i princip hur bra som helst. det är naivt att ignorera ensamheten, som definitivt kommer ha någon slags roll i det hela. avsaknaden av den, möjligvis. annars bara den renaste av blodsmaker i munnen de kvällar när ingen blandar sin lukt med min längre.

kanske klipper jag av mig håret, kanske inte. kanske blir jag piggare om mornarna, fast troligtvis inte. antaligen trampar jag nya myrstigar till nya lägenheter runt hörnet och ett som är säkert är att det kommer nya saker att förälska mig i. härlig är jorden.

jag skulle säga god jul, så var det ja.
det finns otaliga sätt att spendera sina dagar, så även de här. vi väljer själva. jag gör det på mitt sätt och jag lägger mig varje kväll, lycklig över att man får. vi får vara glada. skinkan står på kylning. vinet med. vi fem här spenderar dagarna mest med att gå runt och höra ihop. det är så enkelt. och man får välja.

god jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback